[O2] Skrzynia biegów 6 HDV - problem ze zmianą z VI na V

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daroll
    Classic
    • 2011
    • 4

    [O2] Skrzynia biegów 6 HDV - problem ze zmianą z VI na V

    Do 110 tez byly rozne przeplywki montowane sam sie przekonalem jak wymienialem u siebie, najlepiej sprawdzic nr jaki jest na przeplywce i wedlog niego szukac. Jak jestes zainteresowany to mam na zbyciu przeplywke pierburga polecana zamiast ori boscha.
    SKODZIORZE WSZYSTKICH KRAJUFF ŁĄCZCIE SIĘ!!!
  • artipb
    Classic
    • 2010
    • 7

    #2
    [O2] Skrzynia biegów 6 HDV - problem ze zmianą z VI na V

    Jestem dość świeżym posiadaczem Octavii II.
    Przy okazji wymiany padającego dwumasu wymieniłem też całą skrzynię biegów na używkę.Stara skrzynia wyła przy włączaniu V biegu i przy "hamowaniu biegami" na V. Kupiłem używkę o identycznym oznaczeniu HDV.

    Zmiana z I na II, z II na III, z III na IV, z IV na V, z V na VI oraz z IV na VI bez problemów.
    Włączanie I, redukcja z II na I, z III na II, z IV na III, z V na IV bez problemów. SKrzynia cicha zarówno przy przyspieszaniu, stałej jeździe jaki i hamowaniu silnikiem, nic nie huczy, nie zgrzyta, nie wyje, synchronizatory wydają się być w porządku.

    Jedyny problem to zmiana z VI na V - tak gdzie powinna być piątka, jest bardzo wyraźny opór (przełamywać "na chama" go nie próbowałem), trzeba ruszyć lewarkiem w lewo i w prawo, wtedy V się zazwyczaj odnajduje (mniej więcej tam gdzie być powinna, ale dopiero w drugiej lub trzeciej próbie) i gdy się już odnajdzie, wchodzi bez zgrzytów i dalej jedzie się prawidłowo ( nie wypada ani nic podobnego). Czasem gdy przesuwam lewarek z VI na V i nie robię tego po prostej do góry, lecz w środkowym położeniu odchylę go nieco w lewo, wchodzi od razu z małym oporem, ale bez zgrzytu. Nie pomaga powrót do pozycji luz (na środek i dopiero wtedy w prawo i do góry), wtedy również V trzeba szukać, jak również puszczenie i ponowne naciśnięcie sprzęgła (objawy jak wyżej).

    Czy stara-nowa skrzynia jest również uszkodzona, czy jest szansa na regulację jakiegoś elementu (najlepiej bez ponownego wyjmowanie skrzyni z auta)?

    [ Dodano: Nie 09 Maj, 10 14:56 ]
    Mechanik, który mieszka w pobliżu (do którego nie do końca mam zaufanie) mówił, że może być luz na jakiejś plastikowej tulei przy drążku zmiany biegów i przez to haczy. Jak sądzicie, czy to dobry trop?
    Chciałbym przed poniedziałkiem wiedzieć, o czym rozmawiać z fachowcem, który naprawiał mi auto ( w szczególności chciałbym mieć jakąś odpowiedź na ewentualne stwierdzenie TTTM).

    Komentarz

    Pracuję...